قرمزی چشم چگونه درمان می شود؟

شاید شما هم از جمله افرادی باشید كه قرمز شدن ناگهانی چشم هایتان را تجربه كرده باشید و دلیل آن را ندانید؛ كارشناسان معتقدند كه قرمز شدن چشم اغلب نشانه مشكلات دیگری همچون خشكی چشم ها، كم خوابی و زیاده روی در چكاندن قطره های مخصوص چشم است.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید كه قرمز شدن ناگهانی چشم هایتان را تجربه كرده باشید و دلیل آن را ندانید؛ كارشناسان معتقدند كه قرمز شدن چشم اغلب نشانه مشكلات دیگری همچون خشكی چشم ها، كم خوابی و زیاده روی در چكاندن قطره های مخصوص چشم است. قرمزی چشم وقتی رخ می دهد که رگ های چشم متورم یا تحریک می شوند. در این بین بعضی از مشکلات خوش خیم هستند و بعضی دیگر جدی هستند و نیاز به مراقبت های فوری پزشکی دارد. در ادامه این مقاله ما به چگونگی درمان قرمزی چشم خواهیم پرداخت.

درمان‌ خانگی قرمزی چشم

با توجه به علت بروز قرمزی چشم، برخی از راهکار‌های ساده درمان خانگی قرمزی چشم را در ادامه توضیح خواهیم داد:
کمپرس خنک را به طور مرتب روی چشم قرار دهید. این کار با خیساندن پشم یا پارچه پنبه‌ای تمیز در آب گرم یا سرد سپس فشردن بر روی چشم آن انجام می‌شود.

استفاده از چای کیسه ای، خیار، گلاب، سیر و عسل چای بابونه، آلوئه ورا نیز می توانند درمان کننده خانگی قرمزی چشم باشند.
اما به این نکته دقت کنید درمان خودسرانه قرمزی چشم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد و قبل از انجام هر عملی باید به چشم پزشک مراجعه نموده تا علت اصلی قرمز چشم مشخص گردد و با تجویز نسخه دکتر به درمان آن اقدام کرد. به خصوص اگر قرمزی چشم ناگهانی و با ناراحتی و تاری دید همراه باشد.

جلوگیری از قرمزی چشم:

برای جلوگیری از قرمزی چشم نکاتی را باید رعایت کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • در تماس با فرادی که به عفونت چشم مبتلا هستند، حتما دستتان را بشویید.
  • هر روز آرایش خود را پاک کنید.
  • از لنزهای تماسی بیش از حد استفاده نکنید و مدام آن را تمیز کنید.
  • اگر چشمهایتان آلوده شد آن را سریع بشویید