جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

سرعت حل شدن بخیه ها در عمل بلفارپلاستی به ماده ای که در ساخت آن به کار رفته است و ضخامت آن ها بستگی دارد. برخی از بخیه ها در عرض یک هفته شروع به حل شدن می کنند و از بین رفتن برخی دیگر، هفته ها تا ماه ها طول می کشد. در ادامه در مورد مدت زمان حل شدن انواع بخیه ها بعد از عمل بلفاروپلاستی صحبت خواهیم کرد.

ملاک جراحان پلاستیک در انتخاب بخیه بلفاروپلاستی چیست؟

جراحان پلاستیک بسته به استحکام مورد نیاز برای فرایند ترمیم، نوع بافت ترمیم شده، تعداد لایه ها و محل ترمیم می توانند مواد بخیه را انتخاب کنند. برای جراحی بلفاروپلاستی از بخیه های زیادی در بافت های عمقی استفاده می شود. برخی از این بخیه ها دائمی هستند زیرا نیاز به حفظ استحکام دائمی وجود دارد.

با این حال در بیشتر موارد از بخیه ای استفاده می شود که تنها در هفته اول باقی می ماند و سپس به سرعت حل می شود. همچنین از چند بخیه نیز استفاده می شود که باید در اولین ویزیت بعد از عمل برداشته شوند، یعنی معمولاً ۵ تا ۷ روز پس از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی. به این ترتیب بخیه ‌ها در مراحل اولیه بهبودی در جای خود باقی می‌ مانند، اما ممکن است قبل از ایجاد زخم پس از عمل جراحی برداشته شوند.

چه چیزی بر بهبود زخم پس از جراحی پلک تأثیر می گذارد؟

سرعت بهبود زخم و حل شدن بخیه ها به عوامل زیر بستگی دارد:

  • محل قرارگیری آن ها

حرکت زیاد در مقابل ناحیه کم حرکت احتمال به جا گذاشتن جای بخیه را افزایش می دهد.

  • رفتارهای بیمار

اقداماتی مانند پاکسازی و استفاده از پماد آنتی بیوتیک در صورت تجویز پزشک

  • واکنش های عوامل درونی

اینکه چگونه پوست یک بیمار به مواد بخیه واکنش نشان می دهد نقش بسزایی در تعیین اینکه چه مدت طول می کشد تا جای بخیه بهبود یابد، ایفا می کند.

یکی از راه ‌های اطمینان از حل شدن بخیه ‌ها این است که همیشه آنها را مرطوب و روان نگه دارید. معمولاً باید یک پماد آنتی بیوتیک روی بخیه ها زده شود. پماد از ایجاد دلمه و پوسته در اطراف زخم جلوگیری می کند و زخم در حال ترمیم را در شرایط بهینه نگه می دارد و احتمال به جا گذاشتن، جای بخیه را به حداقل می رساند.

البته گاهی اوقات بقایای کوچک بخیه ها به دلیل تورم پوست پلک پنهان می ماند و به راحتی قابل مشاهده نیست، این بخیه ها باید برداشته شوند. در صورت عدم برداشتن این دسته از بخیه ها، کیست های کوچکی می توانند ایجاد شوند که باید برداشته شوند. به طور کلی اگر بعد از عمل بلفاروپلاستی بخیه های شما هنوز بعد از یک هفته باقی مانده است، باید با جراح خود تماس بگیرید تا بخیه ها را بکشید.

جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

صرف نظر از نوع بخیه ای که جراح شما برای استفاده انتخاب می کند، بسیار مهم است که دستورالعمل های او را در مورد مراقبت از محل عمل بلفاروپلاستی پس از جراحی دنبال کنید. قبل از انجام هر کاری، متفاوت از آنچه به شما دستور داده شده است با جراح پلاستیک خود صحبت کنید.

باید صبور باشید تا چشمان و جای بخیه به مرور زمان بهبود یابند.

جمع بندی نهایی

با تکیه به تکنیک ‌های مدرن و پیشرفت‌ های اخیر تکنولوژی، جراحی بلفاروپلاستی می‌ تواند نتایجی را که همیشه می‌ خواستید، با کمترین درد، ناراحتی و از کار افتادگی ارائه دهد. یک جراح ماهر و توانا که از تکنیک ‌های مدرن استفاده می ‌کند، می ‌تواند نتایج بهتر و طولانی‌ تری را بدون به جای گذاشتن جای بخیه به شما ارائه دهد.

بنابراین مانند هر جراحی پزشکی مهم است که از یک متخصص ماهر که قادر به رفع نگرانی شما باشد، مشاوره بگیرید. از آنجایی که آناتومی و پاسخ هر فرد به جراحی بلفاروپلاستی و بهبودی متفاوت است، ارزیابی توسط جراح بلفاروپلاستی می تواند به شما کمک کند تا همه گزینه ها را بررسی کنید و رویکرد مناسبی را که نگرانی های شما را برطرف می کند، تعیین کنید.