درمان تاری دید بعد از عمل آب مروارید

درمان تاری دید بعد از عمل آب مروارید

آب مروارید نوعی بیماری چشمی است که بر روی عدسی چشم ایجاد می شود و منجر به تیره و کدر شدن عدسی چشم و به دنبال آن اختلالات بینایی و تاری دید در فرد می شود.

آب مروارید نوعی بیماری چشمی است که بر روی عدسی چشم ایجاد می شود و منجر به تیره و کدر شدن عدسی چشم و به دنبال آن اختلالات بینایی و تاری دید در فرد می شود. اما مهمترین مشکلی که ممکن است پس از آب مروارید رخ دهد، کدورت یا تاری کپسول خلفی می باشد، این پدیده زمانی اتفاق می افتد که بخش پشتی کپسول یعنی محلی که لنز درون آن قرار داده می شود ضخامت پیدا کن. لذا در این مقاله سعی داریم درمورد درمان تاری دید بعد از عمل آب مروارید بطور مفصل صحبت کنیم.

علت تاری دید بعد از عمل آب مروارید چیست؟

تاری دید بعد از عمل آب مروارید می تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از این علائم می تواند عفونت چشم باشد. علت دیگر تار دید چشم ممکن است مربوط به شماره لنزی باشد که بعد از عمل جراحی آب مروارید داخل چشم گذاشته می شود که می تواند شماره لنز اشتباده باشد.

علل دیگر تاری دید این اسن که جنس لنزها از مواد شیمیایی بوده که در بعضی موارد پشت لنز رسوباتی ایجاد می شود که می تواند سبب کدورت عدسی چشم بعد از عمل شود. دلیل دیگر التهاب و مشکلات شبکیه چشم است که می تواند پس از عمل جراحی آب مروارید ایجاد شود و باعثت تاری دید بعد از عمل شود.

درمان تاری دید بعد از عمل آب مروارید

نگران تاری دید بعد از عمل آب مروارید نباشید، چرا که این مسئله به معنای بازگشت بیماری آب ‌مروارید نمی باشد و این امر تنها به دلیل رشد یک غشاء یا لایه در بخش پشتی لنز مصنوعی یا عومامل دیگری ایجاد شده است.

حال آنکه چنانچه بیمار پس از جراحی آب مروارید با این مسئله مواجه شده و دچار تاری دید شود، ممکن است جهت اصلاح این حالت احتیاج به جراحی لیزری چشم ضرورت یابد که در این جراحی بخش تار کپسول عدسی از چشم بیمار پاک می شود و به این ترتیب فضای کافی و مناسب جهت نگهداری لنز مصنوعی باقی خواهد ماند.

اگر دچار تاری دید بعد از عمل آب مروارید شده اید در اول فرصت حتما با پزشک خود در میان بگذارید تا پزشک شما را معاینه کند و تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.